Klantenservice maakt het verschil voor uw webshop
Met de komst van webshop zijn de openingstijden van uw winkel verruimd tot 24/7. Iets wat we tot voor 10 jaar geleden nog niet voor mogelijk hielden, biedt al jaren veel meer kansen voor de detailhandel. Een webshop starten is een hele stap en de volgende stap maken naar een professionele organisatie, is ook een uitdagende fase.
Contact met de klant
De rol van klantcontact of klantenservice bij webshops is met het vorderen van de jaren van het online ondernemerschap, steeds verder gegroeid. Daar waar webshops in de beginjaren het telefoonnummer of e-mail adres angstvallig verstopten of een eigen 06-nummer publiceerden, redt het op termijn niet. Er zijn voldoende voorbeelden bekend van grote en kleine webshops die verstandig inzetten op goed contact met de klant. De goedlopende webshops bewijzen steeds weer dat een investering in goede klantenservice het verschil maakt met winkels die niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Of een 06 nummer of een e-mail adres vermelden voor het klantcontact. Goed klantcontact en verkopen of conversie hangt echt samen met elkaar.
Klantenbinding
Een website bezoeken is redelijk anoniem (los van dat wat we in Google analytics en andere marketingtools aan informatie kunnen verkrijgen) en maakt het lastig om op een persoonlijke manier met onze klanten te communiceren. Er is geen winkelmedewerker die klanten of prospects te woord staat, als ze de webshop binnen komen. Er is dus ook geen direct contact met klanten, de webshop of website moet het volledig autonoom doen. Wist u dat persoonlijk contact op de webshop door middel van telefoon of chat, meer vertrouwen biedt en daarmee sneller en in veel hogere mate converteert?
Meer kansen dan u denkt
Voor al die webshops zijn er meer kansen om in contact te komen en in contact te blijven. Veel shops weten dat de inzet van chat en telefonische bereikbaarheid voor een snellere en betere conversie zorgt. Het is niet alleen de keuze voor een prettig werkende softwaretool om chat en telefonie of de tickets te registreren. Het gaat om de persoonlijke aanpak van al die vragen, die langs welke tool dan ook, bij de webshop terecht komen. Elk klantcontact is door middel van sea of seo inspanningen verkregen en vertegenwoordigt een waarde. Deze waarde wil elke webshop eigenaar zo veel als het kan omzetten naar een aankoop. Goed klantcontact helpt de conversie enorm te verhogen en zelf herhaal aankopen te stimuleren.
Klantenservice zelf doen?
Klantcontact doe je in de basis altijd zelf. Als de webshop groeit en je wilt ruime openingstijden hanteren en het volume in het klantcontact groeit, dan komt de keuze voor het aantrekken van personeel of de keuze voor een partner op het gebied van klantcontact ongetwijfeld voorbij. Altijd Antwoord heeft specialisten in huis die voor meer webshops één of meer klantenservice teams opgezet hebben en coördineren. Een partner die de business van de webshop snapt én goed is in klantenservice en sales. Denk dan eens aan het opzetten van een partnership met Altijd Antwoord. Het in e-commerce gespecialiseerde team is meer dan alleen een klantenservice. Ervaar dat zelf. Vraag vandaag nog een gratis adviesgesprek aan! Bel ons ons of laat jouw gegevens achter, dan bellen we jou!