Klantcontact uitbesteden in de zorg? Hoe professioneel is dat? | Altijd Antwoord
Klantcontact uitbesteden in de zorg? Hoe professioneel is dat?

Klantcontact uitbesteden in de zorg? Hoe professioneel is dat?

In de voorbije jaren is meermaals aangetoond dat goed cliënt contact zorgt voor een hogere klanttevredenheid in de zorg. Bereikbaar zijn en de telefoon snel laten opnemen door een geoefend team, maken daarin een groot verschil. Terwijl jij al jaren worstelt met het idee hoe je de telefonie goed organiseert in jouw team en de telefoontjes die je binnen krijgt snel en effectief afhandelt, is er al een oplossing voor. Jouw werknemers nemen al die taken wel op zich, maar is die telefonie dan echt in de juiste handen? Zet je jouw mensen misschien liever in op taken die meer kennis en ervaring vragen, waardoor ze veel waardevoller kunnen bijdragen aan het klantcontact?

Specialiseren van het team

Ervaringscijfers uit verschillende sectoren laten zien dat er op verschillende manieren klantcontact is. Denk aan het telefonische contact, contact via mail, contact via social media en persoonlijk contact op lokatie. Deze soorten contacten zijn niet weg te denken in onze dagelijkse contact met cliënten. Telefonie blijft een kanaal dat snel en efficiënt ingezet moet worden, ten gunste van de andere kanalen zoals e-mail en persoonlijke afspraken op lokatie. Door die goed met elkaar te combineren, win je veel tijd en scoor je een hogere klanttevredenheid.

Ervaringen van klanten werkzaam in de zorg

Klanten van ons zijn werkzaam in de zorg, waarbij er veel contact is met bijvoorbeeld 40 plussers, die nog altijd graag naar de telefoon grijpen om even persoonlijk contact te hebben. Het serviceteam is sinds het specialiseren veel efficiënter gaan werken, omdat tijdens de werkzaamheden telefoontjes worden opgenomen door het eerstelijns team van Altijd Antwoord. Zo hebben we er samen voor gezorgd dat de klanttevredenheid is verhoogd. Daarbij zijn meedenken en de cliënt goed en professioneel te woord staan de basis.

Wat zijn de voordelen voor jou om samen te werken met een gespecialiseerde klantenservice?

⦁ Je cliënten worden altijd goed te woord gestaan;
⦁ Je bent altijd bereikbaar, desnoods 24/7;
⦁ Klantcontactmedewerkers handelen je klantcontact af;
⦁ Je hoeft niet op zoek naar klantcontactmedewerkers;
⦁ Ziekteverzuim en vakanties zijn geen issue meer in de planning;
⦁ De klanttevredenheid stijgt.

Altijd Antwoord staat klaar voor het verlenen van uw klantenservice!

Wil je eens vrijblijvend oriënteren hoe het zou zijn om samen te werken met een gespecialiseerde klantenservice in de zorg? Vul je gegevens in via het contactformulier en we plannen op korte termijn een (online) afspraak!

Leave a Reply